Godkväll bloggen..

Nämen se på fan, hittade internet även i Skellefteå. Inte illa.

Har varit en rätt tung dag; Nationella prov tredje delen på morgonen, 40 mil med bil, en stund med ungarna på Leos Lekland och sen en jäkla massa plugg, det var ju trots allt därför jag åkte iväg. För att lyckas koncentrera mig på det som är viktigast just nu, att klara skolan. Det känns i huvudet. Nu sitter gossarna och spelar NHL, ungarna sover redan. Hoppas på lite TV-titt och mys nu, så man får lugna sinnet lite innan läggdags.

Känner att jag tappat min blogglust lite, känner mig inte alls lika duktig att skriva längre och inspirationen lyser med sin frånvaro, det har den gjort länge nu. Jag har väl blivit alldaglig kanske, en i den tråkigt gråa massan, inte riktigt som alla andra (det kommer jag aldrig att bli), men bra nära. Skriver litegrann om hur min dag sett ut och just nu ser de ungefär likadana ut jämt, plugg, plugg, mer plugg, kanske ett möte, träning om jag hinner, mer plugg och sen köper vi något gott, lägger oss framför tvn och jag slocknar efter 5 minuter. Oh my gooooood, jag har verkligen blivit tråkigt!! Hur fan gick det här till? Var har alla avdelning 13-tankar försvunnit? Var är alla bus och sena nätter med äventyr? Vart fan är jag?

Kommentarer
Postat av: Tina

Lilla pinglan, du är fortfarande kvar men vi börjar växa upp nu, vi jobbar och sliter, våra nattliga äventyr hinns inte med för vi är trötta. Vi lägger våran lediga tid på andra saker som inte fanns där förut. Men ibland måste man stanna upp, känna lugnet och göra sånt man saknar, tex ett nattligt äventyr med bus. Man må växa upp och bli en typisk vuxen människa men man får aldrig glömma bort barnet inom sig, det behöver lugnas ner för annars smäller det av rastlöshet. Man måste få leka av sig, ha roligt och skratta, vara liten igen och inte tänka på morgondagens alla "måsten", ta bara att baka en pizza mitt i natten och promenerna över till grannen,fara till kiruna mitt i natten bara för att gå på statoil m.m, det är sånt vi gjorde förut men som vi tappat bort. Vi får aldrig glömma bort att vara smått galen ibland, vi vill väl inte bli tråkiga grå människor som enbart jobbar, sliter och tillslut gnäller över våran tråkiga vardag?

Utan vi ska fortsätta ha roligt, göra äventyr nån gång då och då för att hålla oss unga och galna ;)

Love you pinglan och slit inte ihjäl dig! ;)<3

2010-05-30 @ 13:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0