Jag är visst äldre än vad jag tror..

Kom på efter gårdagen inlägg att jag faktiskt måste ta reda på vilket som är mitt alldeles första "blogg"inlägg egentligen och det har jag gjort nu. Sa ju igår att det är ca 3 år sedan jag började skriva på en alldeles egen blogg, under namnet Klarabellla, det är ju där jag är idag.
Men kära vänner, min bloggkarriär startade långt före det. och då menar jag lååångt före, det var nog tillochmed innan blogg hette blogg, när det hette något i stil med "onlinedagbok" eller något sånt. På den tiden när man skrev sina små dagliga inlägg på olika communitys så som t.ex. Lunarstorm, långt innan Blondinbella, Kenza, Dessie, Kissie och vad fasiken de nu heter allihop, jag är med andra ord en veteran på det här, detni.
Och beviset på det är mitt andra inlägg genom tiderna, det är skrivet den 7 December 2002, jag var alltså ganska nyss fyllda 12, det är skrivet på Lunarstorm och under namnet _Kjamiz_myzan_, slå det om ni kan!!

 

..och här sitter jag idag, 19 år gammal och gnäller över "att internet har sjunkit så långt ner i åldrarna, ungarna borde vara ute och leka istället" när min 11åriga lillebror sitter på facebook, spotify och andra, i dagsläget, morderna datoranvändningar, när jag precis likadan själv, jag menar Lunarstorm var ju då, det Facebook är idag. Shame on me!
Och härmer lovar jag dyrt och heligt att aldrig påstå att jag var barn längre än ungarna är nu, för det är lögn!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! xD "Vissa har fler än andra! Kompisar asså! det är likadant med... öh... hårstrån... vissa har fler än andra!" Haha, hårtstrån?!?! xD

2010-01-05 @ 00:54:43
URL: http://naaannia.blogg.se/
Postat av: ida

dagboken på lunar minns jag väl... var flitig användare av det för.. en evighet sedan :)

hursomhelst: dagens ungdomar och barn använder helt klart internet mer, och är inte lika mycket ute och leker, som när Jag var barn.

Utan mobiler (mobiltelefoner var tegelstenar som satt fast i bilen), utan krigsspel som cs, sms/msn mobbing, utan nakenbilder på internet... När 8 bitars nintendo var grejen och det närmsta man kom våld var just zelda och filmer som He-Man. Jag saknar det... och bollen går... åh. Dator? De få som hade det hemma, utan internet, de var lyckliga jäklar.

Jag kom just på: jag saknar min barndom :)

2010-01-05 @ 09:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0