Glad påsk

Jag tycker att påsken är en rätt konstig högtid. Julen är ju rätt självklar, alla vet att man firar dendär kristussnubbens födelese, midsommar är också självklart, det är en familjefest helt enkelt och då ska sillen och nubben fram. Men påsken, den har som kommit lite på sniskan, man vet inte riktigt om man ska vara glad eller ledsen, om man firar eller sörjer. Det är död, begravning, uppståndelse, sill, nubbe, lamm och så toppar vi det med en påskhare som slänger ägg runtomkring sig. Hallå harar lägger inte ens ägg?!? Vart fasiken blev påsken en familjefest för vanliga okristna? Men en sak vet jag bloggen, jag tycker om påsken, iallafall som vi firar den här. Det är mysigt på något vis att åka skoter och grilla och massa annat mysigt bara för att det är påsk. Det blir som lite särskilt då..

Nu ska jag kliva upp, äta, packa och lasta skotrarna, sen beger vi oss 5 mil söderut för att påskfira, jag kommer alltså inte ha tillgång till datorn där, ses på måndag! Vad gör ni under påsken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0