Varför..?

Jag insåg just att jag är inne i en av mina "avdelning 13"-perioder och för er som inte vet vad det är, törs jag nästan lova att ni lär märka det väldigt snart, dagens tanke:
Vem fasiken har bestämt vad saker och ting ska heta och hur det ska vara? Typ varför banan heter banan och inte apelsin? Eller varför tåg är just ett tåg och inte en sill..? Och varför smakar glass just glass och inte typ ärtor och vem har bestämt att det goda ska vara gott, vad hade isåfall hänt om den som bestämmer hade bestämt att blodpudding är typ det godaste i hela världen, jag menar "Tjena, vi tänkte ta ett glas vin och käka blodbudding ikväll, är du på?" hur frestande låter det liksom? Och på tal om vin, vem fasiken bestämde att man skulle bli fyllekåt och mjukfull av vin och inte av typ glögg..? Kan någon smart jävel svara på det, skicka svaret till [email protected] snarast möjligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0