Avdelning 13, kanske?

Det är riktigt mysigt idag, kallt men mysigt. Tjock dimma som får allting att se så varmt ut och så upptäckte jag att Mamma har tjuvstartat med julpyntandet, en hel vecka i förväg. Så nu ligger jag och funderar hur jag ska mysinreda min lilla boning inför julen, lite mysljus och mörker behöver jag nu tror jag. Men mest av allt funderar jag över vem som har kommit på alla dumma ord, så som "perfekt", "kanske" eller "precis"? Det finns ju ingenting som är perfekt, så varför i helvete finns det ett ord för någonting som egentligen inte finns? "Kanske" är också ett sånt konstigt ord, ett sånt som egentligen bara är en flykt från ett Ja eller ett Nej, jag förstår inte tanken bakom dessa ord. "Lagom" är också ett sånt ord jag funderar mycket över, finns det på något annat språk än svenska? och hur mycket eller vad är egentligen lagom? och varför är det just Sverige och inget annat land som är så fruktansvärt lagom hela tiden? Det kanske bara är så att någon drog lott och hela sveriges lott föll som så att vi helt enkelt skulle vara "Landet Lagom", medan typ Britterna fick bli lite finare än andra och Amerikanerna lite mer, kan det var så? och den största frågan av alla, går det att "ta bort" dessa konstiga ord, eller är det så att man inte kan tvätta ur en zebras ränder? Om ni har något svar på allt det här så vet ni vart det ska.. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0